Het eerste vertrek - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Susanne Grady - Walraven - WaarBenJij.nu Het eerste vertrek - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Susanne Grady - Walraven - WaarBenJij.nu

Het eerste vertrek

Blijf op de hoogte en volg Susanne

21 Januari 2014 | Nederland, Amsterdam

Avontuur Team Grady

Poeh, wat hebben we toch veel spullen op die paar vierkante meters verzameld… Opruimen, opruimen en nog eens opruimen, nou eigenlijk weggooien, weggooien, weggooien. Het roept wat gemengde gevoeligs op, veel herinneringen komen voorbij als oude foto’s, briefjes en frutsels door mijn handen gaan.. Waar is de tijd toch gebleven? Gelukkig heb ik 1 verhuisdoos gebombardeerd tot De Herinneringendoos. Ik denk dat dit mijn waardevolste bezit is, op mijn geweldige familie en vrienden na dan.

Nadat we met veel hulp van papa en mama en Loes door de “rommel” heen zijn gekomen, de camper (huisje/ auto volgens Robyn) hebben ingepakt en een parkeerboete nog net hebben kunnen verkomen, maken Loes, Jas, Robyn en ik nog 1 laatste dansje op de tafel.. Dag Jacob Burggraafstraat 21! Bedankt voor de GEWELDIGE 8 jaar!! Wat hebben we hier gelachen, genoten, gekletst, gehuild en Robyn gekregen! WOW

En daar gaan we dan, via Utrecht en Maastricht richting Meribel, Frankrijk om 6 weken van de magnifieke Alpen te mogen genieten. Terwijl Loes & ik elkaar herhaaldelijk herinneren aan het feit dat we mekaar over twee weken gelukkig weer zien kachelt de camper op een rustige 85km/uur verder. In Maastricht aangekomen is Robyn ontzettend enthousiast om opa & oma weer te zien!! Zwaaiend met armen en benen en opa, opa roepend probeert ze zich uit haar stoel te wurmen. Nadat mama wederom een heerlijk maal tevoorschijn tovert om 21:00 ’s avonds paradeert Robyn lekker rond en geniet. Wat boffen we toch.

Dan vertrekken we tegen de middag toch richting onze eerste overnachting met de camper. Terwijl de avond valt en Robyn na een drukke dag van spelen en eten in slaap dommelt in haar autostoeltje zoeken we naar een geschikte en veilige plek om te overnachten. Charmes klonk als een goede plek en jawel, daar was een prachtig, vlakker parkeerplaats voor ons nieuwe huis. Zodra we alle drie goed en wel in bed liggen met de verwarming aan, het is buiten immers -5, klinkt er een signaal.. en dan een goederentrein.. tja.. we giechelen.. lieve Robyn slaapt rustig verder, dus is het de perfecte plek voor een eerste nacht.
Onze reis gaat ’s ochtends verder om al gauw te stoppen voor een kopje koffie en zodra we de voordeur openen zien we tot onze grote vreugde een speeltuin! Wat een feest! Een speeltuin in onze voortuin!!
Na Robyn’s middag slaap en heel wat kilometers verder stoppen we om onder het genot van een frans kaasje de prachtige zonsondergang te aanschouwen.
Onze tweede overnachtingsplek is deze keer niet naast het spoor, maar naast de plaatselijke kerk van een piepklein dorpje. Gelukkig houden de fransen wel van nachtrust, in tegenstelling tot de Utrechtenaren, en zetten ze de kerkklokken tussen 22:00 en 7:00 uit.

• 26 Januari 2014 - 13:10

Loesje:

Hahaha! Wiezoe, vinste dat neet relax es de dom um 3.00oor Tiesto speult?
    Leeuuuk um te leze jong! Ooh iech kin neet wachte totdat 't volgende week is! Doen veer 'n denske in de snie! En bouwen v'r nog mie gooj herinneringen op!
    Dikke poen!

• 26 Januari 2014 - 13:12

Loesje:

Ps. Dee foto met dee rugkzak en Robyn:)

• 27 Januari 2014 - 15:59

Manon:

Heeee wat fijn dat alles gelukt is!! En heerlijk om te lezen dat jullie nu al zo genieten. En oordoppen, check. Fantastisch die foto's met al die sneeuw, nu al jaloers! Nee hoor, jullie hebben het zo verdiend. Ga maar op je best genieten, zoals jij dat zo goed kan. (en als jullie hulp nodig hebben met dat vliegticket boeken voor 28 maart.... let me know haha. Hier alles onder controle, maar gaat wel snel nu de tijd! Ahhh...). Liefs XXX Manon